Explanation

Min föräldrar kom precis hem. Vet ni vad de hade med sig till mig? Marsipan! :D som de köpt på mitt favoritcafé Kaffedoppet ;)
Marsipan är seriöst det godaste godiset ever! :D
.
Juste måste ju förklara rubriken till förra inlägget. Förstår att det låter lite konstigt... På svenskan idag skulle vi komma på tema, ämne och rubrik (man kunde utgå ifrån en bild, dikt eller låttext) till en novell vi skulle börja på. Alla i klassen ska ha samma tema etc. Vi blev indelade i små grupper, och med dem skulle vi berätta om ett förslag vardera inför hela klassen som sedan skulle rösta. Jag var med Kristoffer, Greta och My. Vi tänkte först på en bild som vi sett i vär lärobok som visar skillnad mellan olika samhällsklasser. Det är en arbetarklassperson som sitter och dricker te. Han är lite småskabbig men dricker sitt te ur ett döfint porslin och han håller även koppen som en överklassperson (med lillfingret ut etc.). Vi var ju tvungna att komma på en rubrik till en novell som utgick från denna bild, så den fick heta tekoppsgetto. Men det var tydligen bara jag och Kristoffer som ville ha det så vi kom på ngt annat tråkigt :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ThinkExist.com Quotes